corona virüs

Corona virüs neden akciğerleri daha kolay etkiler?

Corona virüs ü İlk kez  1965 yılında keşfedilmiştir. Zarflı bir virüs olmasına rağmen mide-bağırsak sisteminde yaşarlar. İnsan dışında domuz, kedi, köpek, fare, kuş, tavuk, yarasa gibi pek çok hayvanda bulunurlar.  Spontan mutasyon ve genetik rekombinasyon yeteneğine sahiptir. Virüslerin bu özellikleri nedeni ile onlarla mücadele etmek son derece zordur.

2-3 yılda bir salgınlara neden olur. 2003 yılında SARS 2013 yılında MERS salgınlarının sebebi Corona virüstür. Her salgında şiddetli enfeksiyonlar oluşturmayabilir.  Virusun bulaştığı kişilerin yarısı hasta olur. Ortalama inkübasyon süresi 2-5 gündür.  Bulaşan kişilerin yarısında belirti vermeyen infeksiyon şeklinde seyreder.

Hücresel düzeyde anjiyotensin dönüştürücü enzim 2 (ACE2) potansiyel bir Corona virus reseptörü olarak tanımlanmıştır. Bazı hipertansiyon ilaçları bu enzimi bloke ederek etki etmektedir. Bu tarz tansiyon ilaçlarının kuru öksürük yapma nedeni, enzimin akciğerde dönüşümünü engellendiği içindir. CORONA virüsler ACE 2 reseptörlere bağlanarak ciddi akciğer yetmezliğine neden olabilirler.

Virüsün her bulaştığı kişide infeksiyon olmaz ve her hasta olan kişide ciddi akciğer yetmezliği meydana gelmez. Çoğu kişilerde asemptomatik dediğimiz basit kırgınlık şikayetleri oluşur.

Ciddi Akciğer Yetmezliği Riskinin Olduğu Kişiler:

• Yeni Doğanlar
  • Hipertansiyon Hastaları
  • KOAH ve Astım şikayetleri olanlar
  • Kalp Yetmezliği olanlar
  • Kanser Hastaları
  • İmmün Yetmezlik Hastaları
  • 65 yaş üstü kronik hastalıkları olanlar

Corona Virüs ten Korunmak İçin Ne Yapmalı

Gribal infeksiyonlardan korunmak için ne yapmamız gerekiyorsa aynen bu virüs içinde geçerlidir.

• Ellerin temizliği çok önemli dikkat edilmeli
  • Zorunlu olmadıkça kapalı ve kalabalık alanlarda bulunulmamalı
  • Riskli grupta olan bireylerin maske kullanmaları

Virüsler bulaşmanın çok kolay korunmanın çok zor olduğu canlılardır. Aynı bir bilgisayar virüsleri gibi hızlıca yayılırlar. Dikkat edilmesi gereken en önemli husus virüs ile karşılaşmamaktır.  Yapısal olarak riskli grupta değilsek çok ta korkmaya gerek yoktur. Bu grupta olanların ise salgın geçene kadar muhtemel bulaşın olduğu alanlardan uzak durmaları gerekir. Küçük çocuklar böyle alanlara götürülmemeli ve hasta olan kişilerden uzak tutulmalıdır.

Tüm dünya ülkelerini etkilen corona virüs pandemisi içerisinde bir çok gizemi hala barındırıyor.

Gelecekte bugün yaşadıklarımızın belki de arka planının görme şansımız olacaktır.

ace lungs ile ilgili görsel sonucu