disglisemi

Disglisemi nedir?

Disglisemi nedir? Yemek Sonrası Yorgunluk ve Uyku Hali mi Çekiyorsunuz? Halsizlik, yemeklerden sonra uyku hali, acıkma hissi, sürekli olarak tatlı yeme hissiniz var ve yapılan tetkiklerde herhangi bir şey bulunamıyor mu?

Kilonuz normalden fazla ise ve tetkikleriniz normal sınırlarda ise;

İnsülin direnci olmayan kilolu bireylerde de glikoz metabolizması bozulabilir.

Bu duruma DİSGLİSEMİ denir.

Glikoz metabolizma bozukluklarını tarifleyen klinik durumlar:

• İnsülin direnci
  • Bozulmuş açlık şekeri
  • Bozulmuş tokluk şekeri
  • Disgilisemi

Disglisemi ; diyabet değilsiniz olmaya adaysınız, laboratuvar olarak elde somut verilerin olmaması demektir. Bu durumda hastaların tedavisi için diyabet olmasını beklemek akıllıca değildir. Elde somut laboratuvar verileri olmasa da klinik bulgular mevcut ise hastayı tedavi etmek gerekir (güvenilir kaynak )

Tedavi Önerimiz:

Obezite varsa kilo kontrolü sağlanmalı, mümkünse kilo verilmeli.

– Gündelik hayatımıza egzersiz eklenmeli haftada 3-4 gün yapılmalı.

– Su tüketimi arttırılmalı.

– Yediğiniz öğünlerde bolca lifli gıdalar olmalı.

Disglisemi de bitkisel tedavi önerimiz:

Kekik Ekstresi Veya Kekik Çayı; Kekik (Lamiaceae) nane ailesindeki aromatik çok yıllı yaprak dökmeyen bitkilerin Thymus cinsinin bir üyesidir. Kekik  Origanum’un  ailesindendir. Mutfak, tıbbi ve süs amaçlı kullanımları vardır ve mutfak amacıyla en çok yetiştirilen ve kullanılan türler Thymus vulgaris’tir

Ekstre olarak günlük bir tatlı kaşığı, çay ise demleme şeklinde günlük 2 fincan tüketilmeli

Tarçın

“Tarçın” orta kahverengi rengini tanımlamak için kullanılır. Tarçın, birkaç ağaç türünden elde edilen baharat türüdür. Lauraceae ailesindeki Cinnamomum cinsinin üyeleridir . Baharat amaçlı olarak Cinnamomum türü ticari olarak yetiştirilmektedir. Cinnamomum verum bazen “gerçek tarçın” olarak kabul edilir, ancak uluslararası ticaretteki tarçınların çoğu  “cassia” olarak da adlandırılan ilgili cinnamomum cassia türünden elde edilir . 2016 yılında Endonezya ve Çin, dünyadaki tarçın tedarikinin% 75’ini ellerde tutuyorlar. Aslında tedavi edici olan gerçek tarçın seylan tarçınıdır.

Tedavide ne yapmalı ;

Günlük tüketilen sularımıza tarçın ve limon eklenmeli.

Bir litre suya bir limon orta büyüklükte tarçın kabuğu eklenmeli ve gün içerisinde tüketilmeli.

Alıç ekstresi veya sirkesi ;

Alıç, konjestif kalp yetmezliği, ve aritmi ve damar hastalıklarının tedavisinde sıkça kullanılan bir bitkidir.  Ayrıca  hipertansiyon  “ arterlerin sertleşmesi ” ( ateroskleroz ) ve yüksek kolesterolü tedavi etmek içinde kullanılır. Şimdiye kadar yapılan araştırmalar, alıç ın konjestif kalp yetmezliğinin tedavisinde etkili olabileceğini gösteriyor, ancak diğer kalp  hastalıkları üzerine araştırmalar devam etmektedir.

Nasıl kullanalım?

Yağ olarak günlük bir tatlı kaşığı veya sirke olarak günlük 2 yemek kaşığı suya karıştırarak tüketilmeli

www.drmustafaikizek.com