Gribal Hastalıklarda Bitkisel Tedavi

Gribal Hastalıklarda Tedavi ”Bitkisel”

Gribal hastalıklarda tedavi bir çok soru işaretini barındırıyor. Çevremizde herkesin bu noktada bir bilgisi vardır. Hemen bir şeyler önerirler. Ancak profesyonel yaklaşımlar ile gitmek  daha doğru olacaktır. Enfeksiyonlara neden olan virüsler her yıl farklı şekiller de salgına neden olurlar. Her yıl yapısını değiştirebilme özelliği bu hastalıkla mücadelede işimizi hayli zorlaştırmaktadır.

Klinik olarak her yıl farklı şekillerde olabilir. Bazı yıllar kırgınlık yorgunluk ön planda iken bazen yüksek ateş bazen de burun akıntısı fazla olabilir. Yıllara göre hastalığın geçirilme süreside farklı olur. Bu yıl salgına neden olan virüslerin oluşturduğu klinik, geçmiş yıllara nazaran daha şiddetli seyretmektedir. Acil servisler hastalarla dolup taşmaktadır.

Bu yıl salgına neden olan virüslerin karakteristik özelliği;

Geçmiş yıllara nazaran daha şiddetli sayılabilir. Daha uzun sürmekte ve hastayı yatağa bağlamaktadır.

• 38 C Üzerinde Ateş
  • Öksürük
  • Daha Az Burun Akıntısı
  • Süresi 7-15 Gün
  • Bazı Hastalarda Karın Ağrısı ve Bulantı Kusma

Ne Yapmalı ?

Hemen paniğe kapılmamak gerekir. Öncelikli olarak eldeki imkanlarla ateş kontrol altına alınmalıdır. Ailelerin en çok korktuğu durum ateştir. Ateşin 38 C üzerinde olması bakteriyel enfeksiyon anlamına gelmez. Bu nedenle gereksiz antibiyotik tedavisinden kaçınılmalıdır. 2-3 günlük evde takip edildikten sonra gerek görülürse doktora gitmekte fayda vardır.

Nelere Dikkat Etmeli ?

• Ateş kontrol altına alınmalı.
  • Bir yaş altı çocuklarda zatürre riski nedeni ile dikkatli olmak gerekebilir.
  • Okul çağı çocuklarında ise istirahat şart.
  • 65 yaş üstü kronik hastalığı olanlar dikkatli olmalı.

Vücudun Direncini Arttırmak İçin Çay Önerisi:

Üst Solunum Yolu Ve Bronşitte Etkinliği Bilinen Bitkiler

• Ekinezya
  • Adaçayı
  • Kekik Otu veya Yağı
  • Ihlamur
  • Meyan Kökü
  • Çuha Çiçeği Kökü
  • Sinirli Ot
  • Bal (tatlandırıcı olarak kullanılmalı).

Evde istirahat edilmelidir. Asgari 4 çeşit bitkiden oluşan karışımla demleme çay elde edilip günde 3-4 bardak tüketilirse hastalığın kolay atlatılmasına yardımcı olacaktır.

Ne Yapmalı ?

Dr. Mustafa İkizek