romatoit artrit

Romatoid Artrit  Nedenleri

Romatoid artrit, eklemlerde iltihaplanma (kızarıklık, sıcaklık, şişme ve ağrı) için genel bir terimdir. Artrit, vücudun her iki tarafındaki eklemlerde (örneğin, her iki el, bilek ve / veya diz) ortaya çıkan ve diğer Artrit tiplerinden ayırt edilmesine yardımcı olan bir tür kronik (devam eden) süregen durumdur. Eklemlerin dışında, bazen cilt, gözler, akciğerler, kalp, kan, sinirler veya böbrekler de dahil olmak üzere vücudun diğer kısımlarını etkilenebilir. Hastalığın teşhisinde ayrıntılı fizik muayene ve laboratuvar testleri yardımcı olacaktır

Romatoid Artrit otoimmün bir hastalıktır, yani hastanın bağışıklık sistemi (vücudun enfeksiyonla mücadele sistemi) organizmanın kendisine kendisine aşırı tepki gösterir. Sonuçta,  Artrit semptomlarının bir kısmına veya tümüne neden olabilir.

Romatoid artrit Kimleri Etkiler?

Amerika Birleşik Devletleri’nde 1,3 milyondan fazla ve Türkiye ‘de 800.000 kişiyi etkilemektedir. Kadınlarda erkeklerden 2,5 kat daha yaygındır. Genellikle 20 – 50 yaşları arasındaki kişilerde görülür; bununla birlikte, küçük çocuklar ve yaşlılarda da bu hastalık gelişebilir.

Romatoid artrit Sebepleri?

Hastalığın  kesin nedeni bilinmemektedir. Bununla birlikte, aşağıdaki faktörlerin bir kombinasyonundan kaynaklandığına inanılmaktadır:

• Genetik (Kalıtım)
  • Anormal Bağışıklık
  • Çevre
  • Hormonlar
  • Sigara İçimi
  • Fiziksel veya Duygusal Stres

Cinsiyet, kalıtım ve genler ve çevresel faktörler bir kişide hastalığın oluşum riskini büyük ölçüde belirler. Örneğin, kadınların görülme sıklığı  erkeklerden yaklaşık üç kat daha fazladır.

Romatoid artrit Belirtileri Nelerdir?

• Eklem ağrısı
  • Eklemlerde şişme sertlik
  • Yorgunluk (Özellikle sabahları veya uzun süre oturduktan sonra oluşan yorgunluk ve aşırı uyku hali )
  • Eklemlerde şekil bozukluğu
  • İştahsızlık

Hastalık herkesi farklı şekilde etkiler. Bir çok insanda, eklem semptomları birkaç yıl içinde yavaş yavaş gelişebilirken, bazı insanlarda ise  hızla ilerleyebilir. Hastalığın  temel hedef noktası eklem aralığındaki kıkırdaklardır. Kıkırdak normalde eklemler arasında bir “amortisör” görevi görür. Kontrolsüz iltihaplanma, eklem deformitelerine yol açan kıkırdağın tahrip olmasına ve yıpranmasına neden olur. Sonunda kemiğin kendisi aşınır, potansiyel olarak eklemin füzyonuna (eklemlerde kaynama/yapışma ) yol açar. Bu sürece, eklemlerde üretilen ancak aynı zamanda vücutta dolaşan ve semptomlara neden olan spesifik hücreler ve bağışıklık sisteminin elemanları neden olur. Aşırı uyarılgan savunma sistemi kontrolden çıkar ve hastalık görünür hale gelir.